Dodawanie odpowiedzi w temacie "Muzyka w Tesco i Real"
Podgląd tematu (najnowsze pierwsze)
Max320
#1072 2025-03-10 17:17
Zdecydowanie wolałem IMS za czasów używania Audionetworku, innych piosenek niezależnych artystów i utworów Miłosza Wośki.
Closer Music jest prowadzone na siłę wyłącznie pod gigantyczny zarobek a już na pewno nie znajdziemy tam za wiele inspirującej muzyki.
mani201
#1071 2025-03-09 17:21
Moim zdaniem, ta z Audio Network była zdecydowanie najlepsza gdyż posiadała dużo większą różnorodność utworów plus, mieszanie ich z utworami z innych bibliotek muzycznych oraz ich własnymi (utwory Miłosza Wośko). Audio Network zostało wycofane jakoś tak w 2017-18r. Wyłączenie jingla IMS, miało miejsce już w czasach Closer Music (Gdzieś tak z rok /dwa lata temu).
Bartosz1992
#1070 2025-03-09 16:02
Mam pytanie odnośnie IMS, która playlista Royalty-Free wg was była lepsza? Czasy Audio Network czy teraz Closer Music? Czy Audio Network było mieszane z Closer Music już pod koniec? Do kiedy Audio Network było grane przez IMS? Czy w Audio Network była większa różnorodność? Czy to nie jest tak, że jak zdjęli Audio Network to razem z jinglem "I M S"?
mani201
#1069 2025-02-07 23:36
Michał_98 :
@Max320,
Witam, obawiam się, że nie ma możliwości słuchania streamów z innych galerii, gdyż po prostu one nie istnieją. Urządzenie IMS, zainstalowane w galeriach i sieciach handlowych działa na zasadzie powiedzmy iPod’a. Wszystkie utwory oraz reklamy są odtwarzane lokalnie w danym obiekcie. Urządzenie to, ma na swoim dysku około 32,000 zaszyfrowanych plików MP3 podzielonych na różne playlisty. Jest ono podłączone do internetu, tylko w celu aktualizowania utworów oraz spotów reklamowych. Taki stream puszczany w galeriach, po prostu nie był by wydajny, gdyż jakiekolwiek osłabienie łącza kończyło by się stałym buforowaniem i przerywaniem muzyki, a tak, nawet przy braku łącza muzyka i reklamy mogą nadal być odtwarzane bez problemu. Dodatkowym plusem jest też to, że można zarządzać godzinami emisji poszczególnych utworów oraz reklam, np. w święta czy jakiekolwiek inne okazje w danym centrum. Ze streamami, nie było by to możliwe. Te 7 streamów, które dodałem powyżej, są używane przez IMS, w celach testowych utworów oraz oprogramowania do ich zarządzania.
Pozdrawiam serdecznie :)
mani201
#1068 2025-02-07 23:34
stream.nadaje, to testowe kanały IMSu. Lecą same kawałki z Closer Music.
Bartosz1992
#1067 2025-02-07 23:04
a ten link: stream.nadaje.com:8000/status.xsl to czyje to playlisty? i jaka to muzyka?
Apropo Closer Music to fajnie brzmiący utwór, który mi się podoba to: Steve79 - Don't Quit (Rework) - takie utwory są spoko jak dla mnie np. w strumieniu VM w radio_089 możecie posłuchać utworów Royalty-Free od Amurco Music też mają niektóre utwory fajne.
Radosław
#1066 2025-02-07 15:38
Max320 :
Nie trwało to długo haha,
nowy link jest taki: https://stream3.vigormultimedia.com:48888/radio_088
dziękuje za link, już myślałem ze te radio wyłączone. Jest 39 kanałów
https://stream3.vigormultimedia.com:48888/
działają tez 6 starych kanałow techcave
stream.nadaje.com:8000/status.xsl
Miłego słuchania
Max320
#1065 2025-02-07 15:22
Closer Music pod względem modelu biznesowego jest identyczną kopią Epidemic Sound.
Zgadzam się - nie za wiele utworów jest fajnych, mam wrażenie że większość to takie typowe piosenki stylizowane na radiowy vibe - ale żeby one jakoś były przemyślane i miały jakąś wartość artystyczną - no niekoniecznie.
IMS troszeczkę za bardzo plasuje swoją platformę jakby to było coś zupełnie innowacyjne - tak nie jest.
Bartosz1992
#1064 2025-02-07 12:48
Nie wiem czy zauważyliście, ale na playliście komercyjnej Mrówki pojawiają się też od czasu do czasu utwory Royalty-Free z Epidemic Sound, też to mieszają.
Bartosz1992
#1063 2025-02-07 12:47
Closer Music to nie jest jakaś rewelacja, jest kilka fajnych kawałków, które też mam na swojej playliście, ale w większości w marketach i sklepach leci jedno i to samo i to jest przepaść do tego co było grane kiedyś. Fajnie mają Ci co mają w PSB playlistę komercyjną i obsługuje ich VM - to jeszcze trzyma poziom.
Max320
#1062 2025-02-07 11:34
Ale muzykę komercyjną można różnie rozumieć:
Jedno znaczenie to, to że są to po prostu utwory znane dużej ilości ludziom, lubiane i często słuchane.
Drugie - że mają potencjał na zarabianie na siebie.
Closer Music to raczej tylko ta druga opcja z dużym naciskiem na zarobek.
Max320
#1061 2025-02-07 11:25
Tak IMS ma własny system który działa na zasadzie odtwarzania dla danej lokalizacji. Tej muzyki nie da się posłuchać na odległość - można tylko będąc w sklepie z głośnika.
Ale nie wiem czy jest co żałować ponieważ IMS bardzo ale to bardzo spadł na „psy” i wydaje mi się że nawet w komercyjnych playlistach przeważają utwory Closer Music, które tak naprawdę komercyjne nie są (jeśli mówimy o rozpoznawalności / że są znane i często słuchane)
Bartosz1992
#1060 2025-02-07 09:40
VM chociaż ma linki ukryte gdzie można słuchać ich playlist. Natomiast jeżeli chodzi o IMS to rozumiem, że w ich przypadku nie ma możliwości dostępu, podsłuchu playlist komercyjnych? Oni mają wewnętrzny zamknięty system? Chyba muszą też korzystać z jakiś serwerów?
Bartosz1992
#1059 2025-02-07 09:35
Wiem, że takie markety jak Mrówka płacą miesięczny abonament na odbiornik, ale ile to wynosi to nie wiem. Nie wiem też ile płaciła moja Mrówka jak grali playlistę komercyjną wtedy była pewnie opłata za odbiornik+wszystkie zaiksy i inne organizacje, które market placi do VM, a oni opłacają już zaiks itp...- na to wychodzi. W każdym razie jak słucham teraz ich playlisty to słyszę, że oni mają te same utwory komercyjne w bazie od 12, 13lat i często jest tak, że jak coś trafi na playlistę to dlugo w niej i na stałe zostaje Natomiast widzę też, ze nie grają już kawałków, które katowali przez kilka lat w latach 2013-2015 np. "Blonde feat Charlie Taft - Higher Ground", "Tegan and Sara - I was A Fool", "Justin Timberlake - Tunnel Vision" i było tego mnóstwo, które po czasie zniknęły, a ile mi się przypomniało po latach, które dalej są i grają więc taki strumień jest bardzo fajną sprawą. Także dzięki Max320! za to, że jesteś w stanie wygrzebać nowe linki😀!
Max320
#1058 2025-02-06 22:14
Za muzykę royalty free nie muszą ponosić żadnych dodatkowych opłat za odtwarzanie - zarówno oni jako dostawca jak i klienci korzystający z tych utworów.
Jedyną opłatą jaką płaci VIGOR to opłata za dostęp do takich bibliotek - najczęściej mają podpisaną umowę która reguluje częstotliwość płatności za dostęp - np. miesięcznie / rocznie. No czyli taki abonament w sumie.
Natomiast jak idzie o te komercyjne kawałki to w grę wchodzi płatność za licencję i za publiczne odtwarzanie. Licencja to znaczy w ogóle pozwolenie żeby te piosenki włączyć do swoich zbiorów, a dodatkowa opłata to ta za publiczne odtwarzanie w playlistach u klientów - i to (tak mi się przynajmniej wydaje) że płaci tylko VIGOR, nie klienci.
Więc teoretycznie wariant z komercyjnymi utworami jest znacznie bardziej obciążający finansowo, ale możliwe że tu także mają wynegocjowane jakieś korzystne warunki z organizacjami praw autorskich :)
[ Wygenerowano w 0.018 sec, liczba zapytań do bazy danych: 7 ]
Partnerzy: Cięcie layoutów